Marktonderzoek en marketing advies

Of u nou geavanceerde technologieën verkoopt of sokken, het is voor iedere ondernemer belangrijk dat hij weet wie zijn klanten zijn. Wat zoeken zijn klanten precies, wat willen ze er voor betalen, maar vooral ook: hoe weet je ze te vinden en te bereiken?

Een leverancier van promotie-artikelen: “Ik draai lekker in Nederland, maar in Duitsland komt het maar niet van de grond. Ik weet dat ik een goed product lever, ik heb een website en goede verkopers, maar tóch haal ik er geen klanten binnen ….”

Ook al is het meestal goed om op uw ervaring en gevoel af te gaan, soms is het tóch verstandig om de situatie in kaart te laten brengen door iemand die er door een andere bril dan de uwe naar kijkt. Doppen Interim & Advies helpt de ondernemer met het ontwerpen en uitvoeren van marktonderzoek. De resultaten hiervan kunnen worden gebruikt bij het maken van een goed doordacht marketingplan.

Doppen Interim & Advies heeft onderzoeksopdrachten uitgevoerd en marketingplannen gemaakt voor – en in samenwerking met – ondernemers uit diverse branches. Voorbeelden zijn grafische industrie, een regionale uitgeverij, een leverancier van werkkleding, de branchevereniging voor ondernemers in de mode en de woninginrichting.

Onze hulp kan bestaan uit het bedenken van een onderzoeksopzet, maar ook het uitvoeren van een kwalitatieve analyse van de klantbehoeften of het maken van een analyse van uw doelgroep of concurrentie.

Op deze manier vergroot u de kans dat u de juiste commerciële beslissingen neemt.